החוק קובע: פינוי ללא תשלום למכשיר הישן
לפי החוק, העסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להיענות לבקשתכם לפנות
מביתכם ללא תשלום את המכשיר הישן, בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר
שקניתם.
מי אחראי לספר? המוכר!
החוק מטיל את האחריות על בית העסק ליידע אתכם על האפשרות לפנות מבתיכם את
המכשיר הישן ללא תשלום.
תגידו שלום למכשיר הישן
לקראת הפינוי רוקנו את המכשיר הישן מכל דבר שאינו חלק ממנו כולל מים, קרח, שאריות אוכל וכביסה. נתקו את המוצר מחשמל, גז, מים, רהיט או כל חיבור קבוע או זמני לתשתיות או לחפצים.
ודאו שיש מעבר חופשי לכניסה לבניין ולחצר הבניין כך שניתן לפנות את המכשיר ללא צורך בפירוק נוסף, בהפרדה או בניתוק של חלקים.
המקום הרצוי לפינוי
הפינוי בבית יעשה רק מהחדר שבו נעשה השימוש הטבעי במכשיר (למשל, מקרר יפונה
מהמטבח ומכונת כביסה מחדר הכביסה) או מהמיקום בבית של המוצר החדש.
כשבעל העסק יכול לבקש מכם תשלום
במקרים אלה, הנחשבים לפינוי חריג ובאישורכם מראש, רשאי בעל העסק לדרוש מכם תשלום שיוסכם במעמד הקניה: המכשיר הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה בבניין ללא מעלית; לא ניתן להשתמש במעלית להורדת המכשיר הישן; הובלת המוצר החדש מתבצעת באמצעות מנוף; נדרש לפרק חלק מהמכשיר הישן, למשל, לפרק דלת מקרר לצורך הפינוי.
לא סיפרו לכם מראש על הזכאות לפינוי ללא תשלום?
לא הסכימו לקחת מכם את המכשיר הישן?
ניתן לפנות לאגף לפניות הציבור במשרד להגנת הסביבה: [email protected]
למידע נוסף: sviva.gov.il